Oecumenische Pinksterviering (bij) RK Akersloot

Kerkdienst beluisteren

Collecte mei 2024 Collecte mei 2024

In de maand mei collecteren we voor noodhulp voor Oekraïne via Kerk in Actie
Veiligheid, stabiliteit en psychosociale ondersteuning. Dat wil Kerk in Actie bieden aan kinderen in Oekraïne. Door de jarenlange contacten met Oekraïense kerken kan Kerk in Actie hulp bieden in het hele land. Kinderen krijgen een veilige plek om te spelen, psychosociale hulp om mentaal gezond te blijven en Oekraïense gezinnen ontvangen voedsel- en zadenpakketten, zodat ze toch eten op tafel hebben.
Op centrale plekken in getroffen steden staan mobiele locaties waar kinderen en hun ouders kunnen opwarmen en hun verhaal kwijt kunnen. Kerk in Actie helpt ook bij het herstel van kapot gebombardeerde schoolgebouwen, zodat kinderen kunnen blijven leren.

Rekeningnummer van de diaconie: NL88 RABO 0363 4631 94 tnv Diaconie Protestantse Gemeente Uitgeest-Akersloot ovv het gewenste doel.