Nieuwsbrief PKN Uitgeest-Akersloot 25 mei 2018

m.m.v. Cantorij olv. mw. C. de Lange
Gastheer en lector: dhr. E. Dijk
organist: dhr. D. van Egmond

Het thema van dit morgenuur is: "In den beginne was het woord"

Collecte
Deze hele maand collecteren wij voor het Kinderfonds MAMAS
De mama's richten zich vooral op straat-en zwerfkinderen, aidsweesjes, kinderen met een handicap en straatprostitueetjes met hun baby’tjes.
De mama’s geven ze gezonde voeding, medische zorg, scholing etc.
Meer informatie vindt u op onze website.

Kindernevendienst
Op zondag 27 mei is er kindernevendienst verzorgd door Corry Mijnster. Omdat het een korte dienst is beginnen we meteen om 10 uur met kindernevendienst en gaan niet eerst de dienst in.

Gespreksgroep rond de dertig
Eind april zijn we gestart met een gespreksgroep van mensen van midden twintig tot en met midden dertig. Onder het eten en daarna hebben we recht gedaan aan het woord ‘gespreksgroep’.
Er kwamen goede gesprekken op gang.  We hebben vooral ook veel gelachen en alvast wat ideeën verzameld voor volgende keren.
Die zijn gepland op woensdag 23 mei en woensdag 20 juni, Beide avonden beginnen om 18.
30 uur met een maaltijd aan de Castricummerweg 8, en zijn open voor alle nieuwsgierigen rond de dertig die aan willen schuiven.
Meer weten? app of mail me dan: 06 48 41 37 96 en dominee@kerkuitgeestakersloot.nl of kijk op onze web site
Wie weet, tot ziens!
Evelien Plaisier

Werkweek voor liturgie en kerkmuziek 2018
Hou je van kerkmuziek of wil je je verdiepen in de betekenis van liturgie? Kom dan naar de Werkweek voor liturgie en kerkmuziek van de Protestantse Kerk! De werkweek staat open voor iedereen. We gaan een week lang intensief aan de slag met kerkmuziek o.l.v. een team enthousiaste musici en theologen.
Thema ‘Nu laat ons gaan’, over de zending
Dit jaar staat de Werkweek in het teken van de ‘zending’. Aan het eind van de dienst, vóórdat de zegen wordt gegeven, worden wij -als het goed is- heengezonden. De zending vormt een belangrijke schakel tussen dat wat gevierd wordt in de dienst, en dat wat ons te doen staat in de wereld waarin wij leven. Zondagse liturgie heeft geen betekenis wanneer er geen verbinding is met ons handelen op door-de-weekse-dagen. Vieren en dienen horen bij elkaar. De zending verbindt die twee. Maar waartoe worden wij gezonden? Wat betekent die zending? Hoe verbinden wij dat wat wij vieren met ons dagelijks leven? Stof genoeg voor verdieping, muziek genoeg om te zingen en reden genoeg om te vieren.
Praktisch:
Wat:                 Werkweek voor liturgie en kerkmuziek 2018
Wanneer:          Dinsdag 17 juli, aankomst 9.30-11.00 uur tot vrijdag 20 juli, vertrek 14.00 uur
Waar:               Centrum Bovendonk, Hofstraat 8, 4741 AK Hoeven, www.bovendonk.nl
Kosten:             Variërend van € 235,- p.p. tweepersoonskamer tot 30 jaar
                        tot € 530,- p.p. luxe eenpersoonskamer, bereikbaar per lift
Aanmelden:       www.pkn > A-Z lijst >  PCTE > Werkweek voor liturgie en kerkmuziek
Informatie:        PKN 030 880 18 80