Nieuwsbrief PKN Uitgeest-Akersloot 20 april 2018

ambtsdrager en lector: dhr. M. v.d. Burgt
 gastheer: dhr. F. Barella
 organist: mw. M. Kroon

achtergrondinformatie bij de dienst van deze zondag:
Deze zondag heet ook wel de zondag van de Goede Herder. In Ezechiël 34 en Johannes 10 lezen we over goede en slechte herders. En uiteraard gaat het ook over schapen. In Uitgeest en Akersloot hebben we geluk met velden vol schapen en lammetjes. Maar om onszelf nu als schapen te beschrijven... Zijn wij kuddedieren? En wat is daar erg aan? We denken erover na, en we zingen Psalmen over schapen en herders.

Kindernevendienst op zondag 22 april
Deze kindernevendienst gaan we flink bladeren in de bijbel.
We willen dan ook vragen of alle kinderen een bijbel mee willen nemen.
De vertaling maakt niet uit, zolang het maar geen kinderbijbel is.

Inspiratiedag: morgen, zaterdag 21 april
Morgen is het zover! Dan gaan we los, in en rond de kerk in Uitgeest. Kom vooral even langs, òòk als je je niet hebt aangemeld. Het programma en alle inspiratieworkshops zijn te vinden op de website en in de extra nieuwsbrief van gisteren.
Heb je een inspirerende tekst, of een prachtige afbeelding? Neem mee! Je kunt ze op tentoonstellingsborden hangen, zodat iedereen ervan mee kan genieten.

Collecte informatie
De opbrengst van de collecte is deze maand voor Stichting Filah.
Meer informatie vindt u op onze website.

Startbijeenkomst rond de dertig
Ben je midden twintig, midden dertig of iets er tussenin? Gelovig, niet-gelovig, goedgebekt, hakkelend, doelgericht, wankelend, rechtlijnig of zoekend… Vind je het leuk om met leeftijdsgenoten te eten, een drankje te drinken en een goed gesprek te voeren? Kom dan a.s. woensdag 25 april om 18.30 uur naar de Castricummerweg 8. Daar staat een maaltje voor je klaar. We maken kennis met elkaar en maken plannen voor een vervolg. Ben je erbij? Leuk! Geef het door via 06 48 41 37 96 of dominee@kerkuitgeestakersloot.nl