datum en tijdstip 28-04-2024 om 10.00 uur

datum en tijdstip 30-04-2024 om 10.00 uur

datum en tijdstip 05-05-2024 om 10.00 uur

Nieuwsbrief PKN Uitgeest-Akersloot 29 maart 2018

Kerkdiensten in de stille week  en Paaszondag
aanvullende toelichting op de komende diensten in deze paastijd:

Witte Donderdag
Uittocht en bevrijding, dienstbaarheid, maaltijd en verraad. Het komt allemaal bij elkaar, terwijl we aan tafel zitten, verhalen horen en brood en wijn delen.

Goede Vrijdag
Dieper, soberder en donkerder als vandaag kan het haast niet. Geen preek, geen franje. We lezen het lijdensevangelie naar Marcus, zingen met de cantorij en kijken naar het indringende raam van Jezus en het kruis, gemaakt door Els Vlasblom.

Paaswake
Het hoogtepunt van de drie dagen van Pasen. In een donkere kerk wordt het licht. Ook in deze viering geen preek, maar verhalen van bevrijding, afgewisseld met prachtige liederen, met medewerking van de cantorij. Na de doopgedachtenis – waardoor we ons herinneren dat we met Christus zijn begraven en opgestaan – vieren we de opstanding. Het Paasevangelie klinkt, de klokken luiden, we zingen “Christus onze Heer verrees” en we heffen het glas.

Paasmorgen
Na alle heftigheid van de afgelopen dagen, beginnen we deze morgen met een goed ontbijt en een ontspannen Paaslach. Dat is al een eeuwenoud gebruik: alle donkerte weglachen, want de Heer is opgestaan! Wie heeft er nog een goede grap? Laat maar horen via dominee@kerkuitgeestakersloot.nl

Aanmelden Kent u iemand die ook de nieuwsbrief wil ontvangen? U kunt deze nieuwsbrief dan aan hen doormailen. Men kan zich aanmelden op de web site of via deze link.
Meer informatie over onze gemeente vindt u op  www.kerkuitgeestakersloot.nl