Vergadering kerkenraad

datum en tijdstip 25-04-2024 om 10.00 uur

Nieuwsbrief PKN Uitgeest-Akersloot 22 december 2017

Deze week drie feestelijke diensten !!!!
In deze Nieuwsbrief vindt u informatie over de kerstvieringen in onze gemeente.

Kinder-kerstfeest, vrijdag 22 december om 18.30 uur in Uitgeest
Een groot feest voor alle kinderen en hun (groot)ouders en iedereen die wil komen.
We vertellen in een sfeervolle kerk het kerstverhaal en de kinderen die willen, mogen meespelen als engel of herder. Er zijn genoeg verkleedkleren. Na afloop hebben we voor iedereen wat lekkers en voor de kinderen een verrassing!

Hier vindt u alle informatie over dit feest

Kerstnachtdienst, zondag 24 december om 22.00 uur in Uitgeest

Voorganger:      ds. E. Plaisier
Ouderling en lector: dhr. Huisman
Gastheer:         dhr. Bovendorp
Organist:          dhr. Kelder. Verder met de cantorij onder leiding van Frank Hilberink en trompetist Cor Duinmaijer.

Alles komt bij elkaar op deze kerstavond: kerstliederen zingen onder trompet- en orgelbegeleiding, een sfeervolle kerk met opgetuigde kerstboom, kerstkrans, kaarsen en steeds lichter-wordend kerststuk, prachtige liederen van de cantorij, hele bijzondere sterren die door de kinderen zijn gemaakt, èn het origineel van de knipkunst die al op de laatste Samen Onderweg te bewonderen was. Dat wordt een groot feest. En het wordt niet alleen maar hooggespannen, want er màg ook gelachen worden. We duiken met het kerstverhaal uit Lucas 2 onder de radar. Weten waar dat heen gaat? Vier het mee!

Vanaf 21.45 kunt u meezingen met bekende kerstliederen. Na de dienst kunnen we elkaar ontmoeten onder het genot van een glas glüwijn of iets fris.

Kerstmorgen , 1e Kerstdag, maandag 25 december om 10.00 uur in Akersloot
Voorganger:     ds. E. Plaisier
Ouderling  dhr. Stark    Lector dehr Boer
Organist:  mevr. Kroon

Kerstmorgen gaan we gewoon verder met kerst vieren. We lezen uit Johannes 1, de wat abstractere versie van kerst. Maar denk maar niet dat kerst daarmee afstandelijk wordt. Ga maar vast klaar zitten voor het moderne kerstverhaal waar we ons daarna in dompelen! Daarin komt kerst ons op de huid zitten. We zingen opnieuw mooie kerstliederen uit het liedboek, met onder andere een aantal bekende, Engelse melodieën. Kom vooral, en zing mee, want "de Heer heeft onder ons zijn woning" (Psalm 98).

Collecte informatie
Kerstnacht collecteren we zoals ieder jaar voor "Solidaridat". Kerstmorgen is dat voor " Kinderen in de knel". Hier leest u daar alles over

Ook in Akersloot een mooie kerstboom.

Hier ziet u de kerstboomploeg in Akersloot, trots naast hun kerstboom. Kerstzondag ziet u het resultaat van hun werk!