Nieuwsbrief PKN Uitgeest-Akersloot 8 december 2017

Ambtsdrager en lector: dhr. M. van den Burgt

Organist: dhr. A. Steenhoek

Preekintroductie
(in deze rubriek kunnen voorgangers iets vertellen over de inhoud van de preek)
Tweede Advent
In deze viering steken we twee adventskaarsen aan.
De verwachtingen worden langzamerhand hooggespannen.

"Wie bent u?" wordt er aan Johannes de Doper gevraagd, in Johannes 1. Zijn antwoord gaat voorbij aan alle verwachtingen; het doorbreekt hokjes en denkkaders. Hij noemt zichzelf een roepende in de woestijn. Wat roept hij? Wie verwacht hij? En hoe zit dat met die stem die roept in Jesaja 40? Wat staat er te gebeuren, en houden we dat allemaal nog wel onder controle?

Evelien Plaisier

Kindernevendienst
Deze zondag (en zondag 17 december) is er kindernevendienst. De kinderen werken aan het kerstproject.

Collecte informatie
Amnesty International
Amnesty International zet zich in voor de duizenden slachtoffers van vervolging, discriminatie en marteling. Amnesty is het goede doel voor mensenrechten in de hele wereld. Achter in de kerk kan ook een petitie getekend worden van Amnesty: "Stop gedwongen terugkeer naar onveilig Afghanistan!" De Nederlandse overheid moet onmiddellijk stoppen met het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers naar Afghanistan. (zie uitgebreide informatie achter in de kerk naast de petitielijsten (en zie de bijlage.)

Aanmelden Kent u iemand die ook de nieuwsbrief wil ontvangen? U kunt deze nieuwsbrief dan aan hen doormailen. Men kan zich aanmelden op de web site of via deze link
Meer informatie vindt u op  www.kerkuitgeestakersloot.nl