Nieuwsbrief PKN Uitgeest-Akersloot 17 november 2017

Taizéviering zondag 19 november om 10.00 uur in Akersloot

Deze dienst is voorbereid door:
mevr. K. Wiegman,
mevr. C. de Lange
mevr. C. de Bruijn

Mevr. M. Kroon speelt op de piano en mevr. C. de Lange zal aangeven hoe vaak we een lied zingen. Door het herhalen van de liederen kunnen we misschien iets van de sfeer van Taizé ervaren.

Thema: Voor het licht bestemd

In deze dienst volgen we de liturgie van Taizé. Omdat het een morgendienst is zijn er wat herkenbare elementen uit onze eigen liturgie toegevoegd. Eén van de kenmerken van een Taizéviering is dat er geen begin en geen einde is, de lofzang gaat door. De herhaling van de liederen maakt , ook al is het een nieuw lied, dat iedereen mee kan zingen.

Kindernevendienst

Abusievelijk stond in de vorige nieuwsbrief vermeld dat er a.s. zondag kindernevendienst is. De kindernevendienst is zondag 26 november tegelijk met de laatste zondag van het kerkelijk jaar.

Collecte informatie: vakschool in Nigeria

Dit project wordt uitgevoerd vanuit Stichting Nigerian Terminale One (ANBI status). Stichting Nigerian Terminal One is opgericht om de Nigeriaanse jeugd meer ontwikkelingskansen en betere toekomst te geven door middel van onderwijs, voorlichting en talent ontwikkeling, zowel in Nederland als in Nigeria.
Maartje Bos en haar partner Kenneth zijn betrokken bij het project in Nigeria waar wij deze maand voor collecteren. Heel mooi om te zien en te horen hoe vanuit een klein initiatief iets moois groeit. Hier leest en ziet u daar meer over.

Advents-kalender ‘Kwetsbaar als een kind’

Ook dit jaar geeft de PKN weer een adventskalender uit.
Het thema is ‘Kwetsbaar als een kind’. De kalender heeft per dag een tekst die ook als kaart verstuurd kan worden. Zo heeft u een cadeau voor uzelf en/of voor een ander. U vindt de kalender op de website PKN

Reacties
De redactie van deze nieuwsbrief ontvangt graag reacties. U kunt een e-mail sturen door op beantwoorden te drukken of door hier te klikken.