datum en tijdstip 23-04-2024 om 10.00 uur

datum en tijdstip 24-04-2024 om 9.30 uur

Nieuwsbrief PKN Uitgeest-Akersloot 3 november 2017

Zondag 5 november om 10.00 uur in Akersloot
In deze dienst vieren wij het heilig avondmaal

voorganger: Ds. E. Plaisier
ambtsdrager: dhr. F. Stark
gastvrouw en lector: mevr. R. van Duijn
organist: dhr. H. Kelder

Preekintroductie
(in deze rubriek kunnen voorgangers iets vertellen over de inhoud van de preek)
 "Als de ouders onrijpe druiven eten, krijgen de kinderen stroeve tanden."
Dat is het spreekwoord waar Ezechiël 18 mee begint. Hoe we dat moeten begrijpen en hoe Ezechiël nog iets te zeggen heeft voor een kerk in onze seculiere context in de 21ste eeuw?
Dat zijn vragen waar we deze kerkdienst een weg in proberen te vinden. Niet alleen door
daar over te praten en te denken trouwens; ook door liederen en muziek en door het delen
van brood en wijn.
                                                                                               Evelien Plaisier

Collecte informatie
De collecte van november is bestemd voor een vakschool in Nigeria. Het project is opgezet vanuit Stichting Nigerian Terminale One (ANBI status). Stichting Nigerian Terminal One is opgericht om de Nigeriaanse jeugd meer ontwikkelingskansen en betere toekomst te geven door middel van onderwijs, voorlichting en talent ontwikkeling, zowel in Nederland als in Nigeria. Lees hier het hele artikel verder.

Inloopochtend
Komende donderdag is er om 10.00 uur weer een inloopochtend in de kerk in Akersloot.
U bent van harte welkom.

Lutherjaar afgesloten
 Op 31 oktober werd het Lutherjaar feestelijk afgesloten en werd
 500 jaar Reformatie gevierd. Ook in Uitgeest trok dit veel