Vergadering kerkenraad

Nieuwsbrief PKN Uitgeest-Akersloot 17 maart 2017

Kerkdienst zondag 19 maart om 10.00 uur in Akersloot
voorganger: ds P.J. Verhoeff
ouderling:  dhr. M. van den Burgt.
gastvrouw en lector is mw. C. Lijesen
organist: dhr. A. Steenhoek.

De diaconale collecte voor vandaag is voor Bethania Christian Relief Association. (ouderen in Moldavie). In Moldavië zijn alleenstaande ouderen hard getroffen door de economische crisis. Velen kunnen met hun pensioen van € 20,- per maand onmogelijk rondkomen. De overheid biedt geen ondersteunende diensten en familie probeert te overleven in het buitenland. Ouderen worden aan hun lot overgelaten. Zij raken ondervoed, medicijnen zijn onbetaalbaar en vaak kunnen ze hun gas en licht niet betalen, waardoor ze ’s winters in de vrieskou zitten. Velen vereenzamen. De christelijke organisatie Bethania voorziet vanuit haar dagcentrum de meest kwetsbare ouderen van thuiszorg en een warme maaltijd. Dagelijks worden er 58 tafeltje-dekje maaltijden verspreid. Ook komen de ouderen samen in het dagcentrum voor gezamenlijke activiteiten. Ze ontvangen er warmte en liefde en zien samen sterk en dapper de toekomst tegemoet.?

Aanmelden Kent u iemand die ook de nieuwsbrief wil ontvangen? U kunt deze nieuwsbrief dan aan hen doormailen. Men kan zich aanmelden op de web site of via deze link
Meer informatie Voor meer informatie gaat u naar www.kerkuitgeestakersloot.nl