Nieuwsbrief PKN Uitgeest-Akersloot 27 januari 2017

Avonduur op zondag 29 januari om 19.30 uur in
de kerk in Akersloot

Er is geen ‘voorganger’, geen preek – de Cantorij is ‘voorzanger en voorganger’ in één. Rondom een thema worden teksten en liederen uitgezocht.
Een centraal moment is het gezamenlijk aansteken van kaarsen: ter herinnering aan een dierbare, om iemand in het bijzonder te gedenken – het hoeft niet benoemd te worden.

Het Avonduur is voor iedereen die op zoek is naar een uurtje rust,
    die wil luisteren naar gedichten en (lied)teksten.
    Het orgel wordt bespeeld door dhr. Van Egmond
    NB: Er is geen ochtenddienst
.

Actie Kerkbalans 2017 van 21 januari tot 4 februari.
Deze 2 weken is de actie Kerkbalans. De contactpersonen zullen de actie enveloppen aan u aanbieden en later weer ophalen. Als u de folder van de actie (alvast) wilt inzien kan dit hier
(folder Kerkbalans 2017).
Wij bevelen de actie van harte bij u aan

Start en inluiden van de actie Kerkbalans 2017.
In dit fotoalbum ( klik hier) vindt u foto’s van de startbijeenkomst. Het is altijd weer een fijne gelegenheid om elkaar te ontmoeten en de actie gezamenlijk te starten.
Dit jaar vond de start op een bijzonder manier plaats, namelijk door het luiden van de kerkklokken. Als onderdeel van het landelijke inluiden van de actie Kerkbalans hield de gedeputeerde van de Provinciale Staten van Noord Holland en ons gemeentelid
Jack van der Hoek een toespraak over het belang van de kerk in de gemeenschap.

U kunt de tekst van de toespraak van Jack hier lezen ( tekst toespraak )
Daarna luidde Jack als eerste de klok.

Wat is de betekenis van het geloof in het dagelijks leven?
Hoe wordt dat zichtbaar voor anderen? Hoe krijgt dit vorm in ons dagelijks bestaan? Kunnen we geloof handen en voeten geven ook in ontmoetingen buiten onze kerk? Hoe merken we dit? Kunnen we uitnodigend kerkzijn met en voor twintigers?
Maandag 30 januari 2016 om 19.30 uur in de protestantse kerk aan de Heiligeweg in Krommenie.

Reacties
De redactie van deze nieuwsbrief ontvangt graag reacties. U kunt een e-mail sturen door op beantwoorden te drukken of door hier te klikken.
Aanmelden
Kent u iemand die ook de nieuwsbrief wil ontvangen? U kunt deze nieuwsbrief dan aan hen doormailen. Men kan zich aanmelden op de web site of via deze link
Voor meer informatie gaat u naar  www.kerkuitgeestakersloot.nl