nieuwsbrief 30 december 2016

Diensten in de komende dagen

Oecumenische Oudejaarsvesper, 31 december om 19 uur in de Protestantse kerk in Akersloot

Voorganger in dit vesper is Pastor H. Hudepohl. Let op: de aanvang is gewijzigd in 19 uur!

Kerkdienst 1 januari 2017 om 11 uur in Akersloot
In deze dienst gaat voor de diaken Frans Stark en is Bert Tigges lector. Het orgel wordt bespeeld door Hans Kelder.

Het thema van deze dienst is “Dit is een morgen als ooit de eerste”.
Naast veel vrolijke noten zijn er ook ernstiger accenten in deze dienst.
We beginnen de dienst met psalm 90, de “oudejaarspsalm”, lezen uit Genesis 1 en zingen o.a. lied 513 “Dit is een morgen als ooit de eerste”. Verder zijn er gebeden en een korte overweging over de schepping.

Zondag 8 januari a.s. is de nieuwjaarsbegroeting om 10 uur in de kerk van Akersloot
Voorganger in deze dienst is Ds. Bert Appers.
Na afloop van de dienst is er traditiegetrouw de mogelijkheid om elkaar voor het nieuwe jaar het beste toe te wensen onder het genot van een kopje koffie/thee en de heerlijke, door Cora en Dirk  de Lange gebakken, kniepertjes.

Bericht van overlijden
Op 83-jarige leeftijd is overleden ons gemeentelid George de Boer. George woonde de laatste jaren in Strammerzoom. Hij was lange tijd heel actief in onze gemeente en ook koster in Akersloot.
De condoleance is maandag 2 januari van 19.00 - 20.00 uur in de kerk van Akersloot. De uitvaartdienst wordt ook in deze kerk gehouden en is op dinsdag 3 januari om 10.45 uur. De crematie vindt in besloten kring plaats.

Foto's van beide kerken

Diana Niewold heeft als hobby het fotograferen van kerken. Begin november heeft zij in onze kerk in Akersloot en in Uitgeest foto’s gemaakt.
Een aantal van deze mooie, verrassende foto’s kunt u online vinden op http://kerkfotografie.nl/noord-holland/
Ze zijn ook te bekijken op haar website http://kerkfotografie.nl/

Reacties op deze nieuwsbrief
De redactie van deze nieuwsbrief ontvangt graag reacties. U kunt een e-mail sturen door op beantwoorden te drukken of door hier te klikken.

Aanmelden op de nieuwsbrief

Kent u iemand die ook de nieuwsbrief wil ontvangen? U kunt deze nieuwsbrief dan aan hen doormailen. Men kan zich aanmelden op de web site of via deze link

Web site.
Voor meer informatie gaat u naar  www.kerkuitgeestakersloot.nl