datum en tijdstip 05-05-2024 om 10.00 uur

nieuwsbrief 23 december 2016

Kerkdiensten rond Kerst en Oud en Nieuw
Dit is een tijd met veel verschillende diensten. Hieronder vindt u ze allemaal. Op de web site en in Samen Onderweg staan de details.

Kinderkerstfeest "Kerst in lego"
vrijdag 23 december om 18.30 uur in UItgeest
Zoals ieder jaar is er natuurlijk ook dit jaar weer een kinderkerstfeest. Een groot feest voor alle kinderen en hun (groot)ouders. Een feest binnen in de kerk en buiten bij de grote kerststal. Voor dit kinderkerstfeest zijn alle kinderen van Uitgeest van harte uitgenodigd. (lees hier verder)

Kerstnachtdienst24 december in Uitgeest.
Vanaf 21.45 kerst-samenzang
Aanvang dienst 22 uur

Dominee Appers gaat voor en de cantorij voert een Kerstoratorium uit. Zie de toelichting hier onder. Het belooft heel speciaal te worden!
Na afloop van de dienst is er gelegenheid om met elkaar iets te drinken.

Kerstmorgenviering, 25 december 10 uur in Akersloot
De gemeente is zelf de voorganger. De viering wordt opgeluisterd door de sopraan Marieke Steenhoek.

Oudejaarsvesper, 31 december om 19 uur in de Protestantse kerk in Akersloot

Nieuwjaarsmorgen, 1 januari in Akersloot.
Let op; de aanvangtijd is gewijzigd in 11 uur.

Kerstoratorium door de cantorij

Kind ons geboren: Het Klein Kerstoratorium is een collage van bijbelse teksten uit de profetieën van Jesaja en het evangelie van Lucas rond de geboorte van Jezus. De gezongen en gesproken tekst brengt ons bij het Kind dat ook voor ons geboren is, dat ons toekomst schenkt en de weg naar de vrede wijst. De vertaling en de samenstelling van de tekst is het werk van Huub Oosterhuis. De muziek is geschreven door Antoine Oomen.
Onze cantorij voert dit uit onder leiding van cantor Frank Hilberink met ondersteuning van enkele extra stemmen en instrumenten.

Collectes
24 december: voor Solidaridad
Solidaridad ziet eerlijke en duurzame handel als het beste middel om de levensstandaard van mensen in ontwikkelingslanden te verbeteren ( lees hier verder )

25 december:  Kerk in actie/Kinderen in de knel
We collecteren voor verstandelijk beperkte kinderen in Pakistan. In de kleine, arme, plattelandsdorpen in Pakistan is bijna geen zorg voor kinderen met een handicap. (lees hier verder)

Reacties op deze nieuwsbrief
De redactie van deze nieuwsbrief ontvangt graag reacties. U kunt een e-mail sturen door op beantwoorden te drukken of door hier te klikken.

Aanmelden op de nieuwsbrief

Kent u iemand die ook de nieuwsbrief wil ontvangen? U kunt deze nieuwsbrief dan aan hen doormailen. Men kan zich aanmelden op de web site of via deze link of op de web site: www.kerkuitgeestakersloot.nl